Kärleksdirektören

Anteckningar om kärlek i allmänhet och på nätet i synnerhet.

fredag, september 02, 2005

Kanske världens bästa jobb

För tre år sedan när jag började jobba som kärleksdirektör på Match.com var nätdejting ett känt fenomen om än lite stigmatiserat. Idag är det ett av många sätt att träffas på. För mig som träffade min man på nätet för snart fyra år sedan är det det bästa sättet. Det går att argumentera i oändlighet för och emot - själv tittar jag bara på resultatet. Tack vare urvalet hade jag möjligheten att träffa någon som jag med största sannolikhet aldrig hade funnit annars av geografiska och sociala skäl. Dessutom är han världens bästa man. Kanske, kanske hade jag sprungit på honom på ICA eller han hade knackat på och TV-pejlat eller han råkade känna min kompis kusin, men oddsen för det känns nästan skrämmande små.

Så för att få saker och ting rätt från början; jag är helt subjektiv och jag röstar helt för fenomenet. Jag har dessutom det stora privilegiet att arbeta med någonting som är helt bakvänt. När min kund är hundra procent nöjd så kommer han eller hon ALDRIG tillbaka. Och det är det värt. Att få läsa mejl varje dag om kvinnor och män som har träffat sitt livs kärlek hos oss, det är obetalbart.

Kärleksdirektör. Kanske världens bästa jobb. Och så får man alltid ett leende när man lämnar över visitkortet. Det är få förunnat.