Kärleksdirektören

Anteckningar om kärlek i allmänhet och på nätet i synnerhet.

fredag, november 04, 2005

Prioriteringar

Jag skulle ha ringt dig men jag hann inte.
(Jag skulle ha ringt dig men jag gjorde någonting annat.)

Jag blir en timme sen till middagen för jag måste jobba.
(Jag blir en timme sen till middagen för jag prioriterar att jobba.)

Jag hinner inte ses i helgen.
(Jag tänker göra annat i helgen än att umgås med dig.)

Jamen så är det ju. Man väljer själv. Ganska ofta så blir man påverkad av yttre faktorer i sitt val, som till exempel att chefen tycker att man borde lösa sin uppgift, att man löper stor risk att bli dammallergiker om man inte städar hemma eller att man riskerar att bli arbets- och kompislös om man aldrig tvättar sina kläder. Om man ignorerar de yttre faktorerna kan det ibland ge negativa konsekvenser men till syvende och sist väljer man själv.

Var lite modig i helgen. Lev lite på gränsen. Strunta i presumtiva dammallergier. Häng med folk du tycker om istället.