Kärleksdirektören

Anteckningar om kärlek i allmänhet och på nätet i synnerhet.

onsdag, februari 08, 2006

Nedräkning till Alla hjärtans dag

Det är mindre än en vecka kvar till Alla hjärtans dag. Vi har förstås gjort en stor Alla hjärtans-undersökning bland Sveriges singlar för att utröna inställningen till det hela som jag återkommer till. Förvånansvärt få tyckte faktiskt att det är ett kommersiellt jippo. Själv tycker jag (som majoriteten) att det är en utmärkt dag att passa på att vara lite extra kärleksfull.

Ett förslag; gör en lista redan idag över vilka kärleksfulla gärningar du ska utföra på Alla hjärtans dag så blir det inte så stressigt på tisdag. Jag tänker:

1. Överraska min man
2. Skicka en hälsning till alla underbara babes i min närhet
3. Ringa ett samtal till någon jag inte pratat med på länge

Ett till förslag: publicera inte din lista på en blogg så att alla kan läsa den och ställa dig mot väggen om du inte levererar.