Kärleksdirektören

Anteckningar om kärlek i allmänhet och på nätet i synnerhet.

tisdag, oktober 03, 2006

Våga dejta lite annorlunda

Det svåraste som finns är att hitta på kreativa dejtaktiviteter med en människa man inte känner. Vad tycker han/hon om? Ska vi glo på varandra över en middag/kaffe eller aktivera oss? Fixar han om jag spöar honom i biljard? Det sistnämnda kan jag för övrigt meddela att förvånansvärt få killar gör. Här kommer i alla fall några tips för er med idétorka.

1. Promenera. Ni kan prata, titta på andra människor, skratta åt fula hundar och få lite motion på köpet.
2. Tävla lite. Och då menar jag bara lite. Tävla i biljard eller bowling eller bingo. Så får ni skratta i bästa fall med varandra och i sämsta fall åt varandra eller så kommer du bara fram till att han/hon är en usel förlorare eller förmäten vinnare. Och det vill man ju veta.
3. Gå på en utställning. Även om ni hör till gruppen som undrar hur ett svart streck kan kategoriseras som stor konst så är det roligt att se vad den andre tycker. Och samtalsämnen lär inte saknas.
4. Djurpark. Okej, det låter lite menlöst, men det är faktiskt underhållande att titta på alla djuren. Du får också reda på om han/hon gillar älgar eller inte. Och det vill man ju veta.
5. Träna ihop. Förena nytta med nöje - spela badminton, squash eller tennis. Avslappnat och ett sätt att avdramatisera dejtande. En aerobicsklass eller yogaklass kan bli riktigt roligt.

Själv är jag i den gynnsamma situationen att min man nöjer sig med en dejt över en helt vanlig tisdagsmiddag hemma. Det får man vara glad över.