Kärleksdirektören

Anteckningar om kärlek i allmänhet och på nätet i synnerhet.

fredag, december 16, 2005

Ärlighet varar längst

Tänk på det. Tänk särskilt på det när du nätdejtar. Det fungerar nämligen som så att man ska träffas på riktigt förr eller senare. Och då blir det bara pinsamt uppenbart om man har förskönat verkligheten alltför mycket i sin profil eller i mejlkommunikationen. Ett råd i all välmening en fredagkväll som denna.

Att sätta förväntningarna rätt kan verkligen löna sig. När jag träffade min man så hade vi bytt bilder och utan att överhuvudtaget reflektera över det så skickade jag en bild som var något år gammal. Jag tänkte inte heller på att jag faktiskt hade gått ner en del i vikt sedan dess. Min man hade i sin tur använt en bild som var, tja, suddig, otydlig och allmänt intetsägande. Och vi blev båda väldigt positivt överraskade. Sedan gick det som det gick.

Ett annat modeord; expectation management. Tänk på det.