Kärleksdirektören

Anteckningar om kärlek i allmänhet och på nätet i synnerhet.

fredag, februari 10, 2006

Var lite rar i helgen

En klassiker att lista inför Alla hjärtans är romantiska hot spots som till exempel mest romantiska parken, mest romantiska restaurangen, mest romantiska fiket och mest romantiska presenten.

Klart att jag måste lista lite romantiska ställen såhär helgen innan Alla hjärtans förstås. Det blir i Stockholm för det var så länge sedan jag var romantisk i Västerås.

1. Hagaparken. Ta en långpromenad i ett än så länge tokigt vitt landskap, drick lite varm choklad med rom och ät en stor, kletig romantisk macka till.
2. Loungen på Strand Hotel i Stockholm. Skön stilrent romantisk miljö, glammiga drinkar eller bara lite kaffe.
3. Soffan. Med en redig bukett på soffbordet, lite champagne och jordgubbar eller kaffe och fin choklad kan vilken soffa som helst bli ett romantiskt näste.

Jag själv kommer att befinna mig i nummer tre mest hela helgen med undantag av en sväng i nummer ett. Kan hända att jag springer förbi nummer två också. Men hur som helst, ha en fantastiskt kärleksfull helg. Gör minst en rar sak. Minst.