Kärleksdirektören

Anteckningar om kärlek i allmänhet och på nätet i synnerhet.

fredag, september 16, 2005

Kroppsspråk

Jag tänker ofta på att inte sitta med armarna i kors för att det enligt kroppsspråksexperter är ett tecken på att man är defensiv och skeptisk, i försvarsställning. Varje gång jag tar isär armarna så funderar jag aktivt över om jag sitter där och känner mig skeptisk eller om det bara är skönt att sitta med armarna i kors. I stort sett varje gång kommer jag också fram till att jag mest tycker att det är rätt skönt att sitta med armarna i kors. Fast det är klart, sitt undermedvetna är man ju kanske inte alltid i kontakt med.

När man dejtar är det som ett möte som vilket som helst fast lite viktigare. Antropologer har definierat höjda axlar, tår som pekar inåt, synliga handflator och att titta under lugg som tydliga tecken på attraktion. Kan vara värt att ha i åtanke inför nästa dejt.

Ska se om det fungerar med att titta under lugg när vi äter middag ikväll. Jag har dock en svag misstanke om att det mest kommer att framkalla frågor om jag har nackspärr.