Kärleksdirektören

Anteckningar om kärlek i allmänhet och på nätet i synnerhet.

onsdag, september 14, 2005

Snigelpost

Det var superlängesedan jag fick snigelpost bara sådär lite apropå. Jag fick ett vykort faktiskt för ett par veckor sedan och så fick jag telegram när jag gifte mig för en månad sedan. Folk borde skicka lite fler telegram sådär till vardags, det är otroligt glammigt med telegram. Vykort har nästan ersatts av sms och mms vilket jag har FULL förståelse för eftersom jag själv är galet dålig på att posta saker och köpa frimärken i små bodegas och man hinner alltid komma hem innan vykortet men tänk förr i tiden vad man skickade snigelpost till vänner och idoler och andra berörda.

Och man fick snigelpost som var riktiga brev. Nu får man mejl, men tänk ändå känslan. Jag må vara en tråkig bakåtsträvare men kärleksbrev är faktiskt lite lite roligare på riktigt papper i riktigt kuvert med frimärke och allt.

Skicka ett kärleksbrev till någon du tycker om idag. Det går bra med mamma eller syrran också. Själv ska jag posta en CD-skiva.