Kärleksdirektören

Anteckningar om kärlek i allmänhet och på nätet i synnerhet.

måndag, september 26, 2005

Trendchock

Jag insåg till min stora förskräckelse idag att jag är helt otrendig. Det kom lite som en blixt från klar himmel för jag har väl innerst inne hoppats att jag är rätt trendig. Men jag minglar inte överdrivet mycket om jag kan slippa (trots att jag älskar människor), jag är inte bjuden på galapremiärer eller middagar hos kändisar och jag har fortfarande lite pyssel med det där med stilen. Problemet är att jag inte har en stil utan flera stilar. En jobbstil, en gå-på-stan-på-lördagarstil, en båtstil, en restaurangstil, en gå-bort-stil och en hemstadsstil. Minst. Man kan bli schizofren för mindre. Dags att anlita stylist. Fast å tredje sidan, tänk vad arbetsamt att upprätthålla en image som trendputta.

Trender inom dejting är mycket enklare. Just nu är det långsiktigt som gäller och bröllop har varit stort under några år och spås en fortsatt lysande framtid. Starka och självständiga singlar är en självklarhet samtidigt som det inte är skamfyllt att säga att man vill träffa någon. Det är bara att titta på medialandskapet - vem trodde för tre år sedan att en av de mest framgångsrika serierna skulle ha (desperata i och för sig) hemmafruar som tema?