Kärleksdirektören

Anteckningar om kärlek i allmänhet och på nätet i synnerhet.

måndag, februari 20, 2006

De mest pinsamma dejterna

Varför inte börja veckan med att gotta sig åt andras pinsamma dejtminnen? Happen Mag hjälper till. Hon som försökte hångla med sin dejt är min favorit. Det kanske inte hade varit så kul om det inte vore för att han var gay.

Jag har inte varit så extremt pinsam tror jag. Det skulle vara den där tomatbaserade räkcocktailen på första dejten då. Vi hade inte riktigt kommit ur den där något obekväma första timmen än och jag gestikulerade lite nervöst. Och vips flög cocktailglaset med räksmet all världens väg. Det var glaskross i hans förrätt, tomatsplatsch på hans skjorta och ända bort på grannbordet. Jag önskar att jag kunde säga att vi bara skrattade gott åt det och att det blev en spänningssläppare. Men icke. Medan servisen skrapade tomatmos från den vita duken log vi krampaktigt mot varandra och han pillade stillsamt lite glaskross ur sin paté.

Nej, vi fortsatte inte att dejta. Han sprang däremot på sin lågstadiekärlek på stan något år senare och på den vägen var det. Kärleken tar allt outgrundliga vägar ibland.