Kärleksdirektören

Anteckningar om kärlek i allmänhet och på nätet i synnerhet.

torsdag, oktober 26, 2006

Dejten som anställningsintervju

Det finns goda anledningar att likna en förstadejt vid en anställningsintervju. Man klär upp sig lite lagom. Man förbereder sig. Man kommer i tid. Man svarar inte i mobilen. Man ställer en massa initierade frågor till varandra.

Man kan ju dra det till sin extrem:

Vad är dina dåliga sidor då?
Ja, det skulle väl vara att jag kanske städar lite för ofta och kanske har svårt att delegera det.
Var ser du dig själv om fem år?
Givetvis tillsammans med dig.
Varför dumpade du din förra partner?
Jag kände att jag hade varit där tillräckligt länge och att det kanske inte var utvecklande längre.
Vad ligger dina lönekra.., jag menar vad vill du ha i utbyte i en relation?
Jag är flexibel men förstås bättre utbyte än i min förra relation.

Men man ska faktiskt inte skämmas att ställa bra frågor. Den som frågar får svar som vi säger.